Software laden en opstarten
Belangrijk: zet je Nintendo 3DS altijd uit, voordat je een Game Card in het systeem steekt of eruit haalt.
Naast Nintendo 3DS-software is ook software ontworpen voor Nintendo DS / Nintendo DSi compatibel met Nintendo 3DS. Op de illustratie hieronder zie je hoe je een Game Card in de Game card-opening van je Nintendo 3DS steekt.
Als de Game Card correct in de opening is gestoken, hoor je een klik en blijft hij op zijn plaats zitten. Druk zachtjes op de Game Card tot deze klikt, om hem te verwijderen. Hierna zal deze automatisch uit de opening komen.
Software kun je openen door het overeenkomstige icoontje in het HOME-menu aan te raken en vervolgens op de onderkant van het touchscreen op Openen te tikken.