De Nintendo Classic Mini: NES-controller reageert niet.
Als je een niet-geautoriseerd accessoire gebruikt, dan kan het probleem worden opgelost door een controller van Nintendo te gebruiken.
Zet het systeem uit en haal de controller uit het systeem. Sluit de controller aan op aansluiting 1 aan de voorkant van de Nintendo Classic Mini: NES en probeer een game op te starten.
Probeer indien mogelijk een andere compatibele controller te gebruiken. Zorg dat deze is aangesloten op aansluiting 1.