Hoe kan ik zien hoeveel blokken er op een SD-kaart staan?
Elk blok van de Nintendo DSi kan 128KB aan opgeslagen gegevens bevatten. De hoeveelheid ruimte die op een kaart beschikbaar is, is afhankelijk van het formaat van de kaart en de bestanden die erop zijn opgeslagen. Op een kaart van 1GB zijn bijvoorbeeld iets meer dan achtduizend blokken beschikbaar, tenzij een deel van deze ruimte al is gevuld met andere bestanden.