Bekijk eventuele berichten over onderhoud op de pagina 'Informatie over netwerkonderhoud', en probeer het opnieuw zodra het aangekondigde onderhoud / de aangekondigde netwerkonderbreking voorbij is.
Als je systeem al over de nieuwste versie beschikt, start je het systeem opnieuw op door de POWER-knop drie seconden ingedrukt te houden, daarna kies je OPNIEUW OPSTARTEN / UITZETTEN > OPNIEUW OPSTARTEN. - Reset je thuisnetwerk.
Dit probleem kan worden opgelost door je netwerkapparaten opnieuw op te starten als het probleem te maken heeft met apparaten die niet reageren. - Leeg de cache op het Nintendo Switch-systeem.
Veel routers ondersteunen zowel de 2,4 GHz- als de 5 GHz-frequentieband. Als je router beide ondersteunt, maak dan een nieuwe internetverbinding aan en maak verbinding met de band waar je op dit moment niet mee bent verbonden. Veel routers hebben standaard SSID-namen die aangeven of de verbinding 2,4 GHz of 5 GHz is, maar als je het niet zeker weet, kun je deze informatie bekijken in de instellingen van je router. - Probeer verbinding te maken met het internet via een ander netwerk.