Knoppenfuncties FAQ
Dit is een instelling waarmee je de knoppenfuncties van ondersteunde controllers op Nintendo Switch-systemen kunt wijzigen.
Je kunt ook de invoer voor bepaalde knoppen uitschakelen of de oriëntatie van de richtingsstick wijzigen als je de Joy-Con-controller in horizontale speelstijl gebruikt.
Deze instelling wordt ondersteund voor de Joy-Con (L), Joy-Con (R) en Nintendo Switch-Pro-controller. De knoppenfuncties op een Nintendo Switch Lite-systeem kunnen ook worden gewijzigd.
Je kunt de functie van elke knop wijzigen, met uitzondering van de POWER-knop, de volumeknoppen, de HOME-knop en de SYNC-knop.
Belangrijk: Je kunt andere knoppen niet zo instellen dat ze fungeren als invoer voor de volume, SYNC- of POWER-knop.
De besturingsfunctionaliteit van de sticks (omhoog, omlaag, links, rechts, etc.) kan niet worden toegewezen aan de invoer van een knop. Je kunt echter wel wijzigen aan welke kant de sticks zijn. De invoer van de rechterstick kan bijvoorbeeld worden ingesteld op de linkerstick.
Elke controller moet apart worden ingesteld. Je kunt echter wel een favoriete instelling laden en deze toepassen op een controller van hetzelfde type. Een favoriete instelling voor een linker-Joy-Con kan bijvoorbeeld geladen worden naar een linker-Joy-Con, maar niet naar een rechter-Joy-Con.
Nee. De gewijzigde knoppenfuncties worden opgeslagen op het systeem, niet op de controller. Als je je controller met een ander systeem verbindt, worden de standaardinstellingen van de knoppen hersteld.
Op elk systeem kunnen tot vijf favoriete instellingen worden opgeslagen voor de Joy-Con (L), vijf voor de Joy-Con (R) en vijf voor de Nintendo Switch-Pro-controller.