Poké Ball Plus laadt niet meer op
Wanneer Poké Ball Plus is verbonden aan een ondersteunde stroombron (Nintendo Switch-voeding, Nintendo Switch-houder, telefoonoplader, etc.), laadt de interne batterij niet op.
De oplaadbare batterij in Poké Ball Plus heeft een veiligheidsfunctie waardoor de batterij stopt met opladen als deze na zeven of meer uur continu opladen niet volledig is opgeladen.
Als je bijvoorbeeld non-stop Pokémon Go speelt terwijl Poké Ball Plus aan het opladen is, kan het zijn dat deze stopt met opladen omdat het na een langere periode niet volledig is opgeladen.
Poké Ball Plus heeft geen ingebouwde indicator die laat zien dat de batterij oplaadt. Als je vermoedt dat Poké Ball Plus niet meer oplaadt, is er echter wel een manier om dit te verifiëren.
2. Controleer het resterende batterijpercentage in de Ondersteuningsmodus van Poké Ball Plus, nadat deze drie uur heeft kunnen opladen.
Let op: Als Poké Ball Plus is gekoppeld aan een Nintendo Switch systeem, kun je controleren of het accessoire oplaadt door ''Controllers'' te selecteren in het HOME-menu.