Hieronder kun je antwoorden vinden op enkele algemene vragen over opgeslagen gegevens en het spelen met meerdere spelers in Animal Crossing: New Horizons.
Er kunnen maximaal acht spelers op een gedeeld eiland wonen op hetzelfde Nintendo Switch-systeem en met één exemplaar van de software.
Er kunnen in elk spel maximaal acht spelers op hetzelfde eiland wonen. Met één Nintendo Switch-systeem en één exemplaar van de software kunnen er maximaal vier spelers tegelijkertijd op hetzelfde eiland spelen (aanvullende accessoires benodigd).
Wanneer er meerdere spelers op een eiland wonen, heeft iedereen dan toegang tot dezelfde locaties en voorwerpen?
Er zijn verschillende taken op het eiland die de eilandwoordvoerder (de eerste bewoner op het eiland) moet voltooien voordat de bijbehorende locaties beschikbaar worden voor andere spelers. Zo kan alleen de eilandwoordvoerder de museumtent van Blathers ontvangen en opzetten. Zodra de tent op zijn plek staat, kunnen alle eilandbewoners voorwerpen aan het museum doneren.
Je kunt per Nintendo Switch-systeem slechts één eiland maken, zelfs als je meerdere exemplaren van de software gebruikt. Om een ander eiland te maken heb je een ander systeem nodig.
De eilandgegevens worden op het Nintendo Switch-systeem opgeslagen, dus er is maar één eiland (opgeslagen spel), zelfs als er op hetzelfde systeem verschillende exemplaren van de software worden gebruikt.
Als ik een tweede systeem koop, kan ik mijn opgeslagen spel (mijn eilandgegevens) dan overdragen naar het andere systeem?
Nadat je Animal Crossing: New Horizons hebt bijgewerkt naar de meest recente versie, kun je de opgeslagen gegevens van je eiland of een afzonderlijke bewoner overdragen naar een nieuw Nintendo Switch-systeem. Kijk op 'Zo draag je opgeslagen gegevens van Animal Crossing: New Horizons over' voor uitgebreide informatie over de verschillende mogelijkheden om opgeslagen gegevens over te dragen.
Als je op je eerste Nintendo Switch-systeem een back-up van je eilandgegevens hebt gemaakt, maar er geen beschikking meer over hebt, kun je ze op je tweede systeem herstellen. Kijk voor meer informatie op 'Zo kun je back-ups van je opgeslagen eilandgegevens maken en ze herstellen'.