Zo speel je lokale multiplayer in Mario Kart 8 Deluxe
Mario Kart 8 Deluxe ondersteunt multiplayer via LAN, zodat spelers meerdere Nintendo Switch-systemen met elkaar kunnen verbinden en samen kunnen spelen via een kabelverbinding voor de ultieme Mario Kart-wedstrijd met maximaal 12 spelers.
Als twee spelers op hetzelfde Nintendo Switch-systeem spelen, heeft elke speler of een Joy-Con-controller (links of rechts) of een Nintendo Switch-Pro-controller nodig.