Het PEGI-leeftijdsclassificatiesysteem
Het PEGI-systeem is opgericht in 2003 om Europese ouders te helpen goedgeïnformeerde beslissingen te nemen over het kopen van interactieve spellen en ervoor te zorgen dat minderjarigen niet worden blootgesteld aan spellen die ongeschikt zijn voor hun leeftijdsgroep. Het initiatief wordt ondersteund door grote spelsysteemfabrikanten zoals Nintendo, maar ook door Europese uitgevers en ontwikkelaars van interactieve spellen.