Het classificatiesysteem voor oudere spellen
Ninendo of Europe SE is lid van de ELSPA, de European Leisure Software Publishers Association. Voor april 2003 werden alle spellen die in Nederland en België door Nintendo werden uitgegeven aan een vrijwillige keuring onderworpen. Daarbij kregen ze een van de vier leeftijdsclassificaties: 3-10 jaar, 11-14 jaar, 15-17 jaar en 18 plus. Bij spellen van voor april 2003 staan daarom mogelijk deze ELSPA-classificaties op de spelverpakking en op onze website.
Alle Virtual Console-software wordt opnieuw gekeurd volgens het huidige PEGI-leeftijdsclassificatiesysteem.