Meest recente informatie over systeemupdates
Hoe lang het duurt om een systeemupdate uit te voeren, hangt af van de snelheid van de gebruikte internetverbinding. Wees geduldig.
Er is een probleem hersteld dat ervoor zorgde dat spelers van Mario Kart 8 in bepaalde omstandigheden geen filmpje met hoogtepunten konden uploaden naar YouTube (foutcode 104-1825).
In de amiibo-instellingen kun je de gegevens van een amiibo beheren, door bijvoorbeeld een Mii-personage als eigenaar in te stellen en een naam voor de amiibo te kiezen, of gegevens op de amiibo te wissen. Je kunt de amiibo-eigenaar en de naam ook instellen in Super Smash Bros. for Wii U.
Je kunt in het Wii U-menu nu mappen creëren om pictogrammen te sorteren en ze beter te kunnen ordenen.
Er is een pictogram aan het Wii U-menu toegevoegd waarmee je direct naar het downloadbeheer kunt gaan.
De indeling van het HOME-menu (het scherm dat verschijnt wanneer je op de HOME-knop drukt) is veranderd.
Het snelstartmenu wordt nu ook weergegeven wanneer je het Wii U-systeem aanzet met de TV-knop op de Wii U GamePad.
Er is in de snelstartmenu-instellingen, die je kunt vinden onder ENERGIEVERBRUIK, een optie toegevoegd om bepaalde software niet in het snelstartmenu te laten verschijnen.
Er is in de systeeminstellingen nu een optie om gegevens over te dragen van het ene Wii U-systeem naar het andere. Hiermee kunnen Wii U-software, gebruikersgegevens en Wii-gegevens worden overgedragen.