Algemene informatie
SD-kaarten worden gebruikt in veel digitale camera’s en mobiele telefoons, en voor gegevensopslag op pc’s. Het Wii-systeem accepteert alleen SD-kaarten. MiniSD en microSD worden eveneens ondersteund, mits gebruikt in combinatie met de bijbehorende adapters.
Een SD-kaart kan worden gebruikt om Wii-gerelateerde gegevens op te slaan, zoals opgeslagen spelinformatie, bepaalde gegevens in de Wii-kanalen en spellen die zijn aangeschaft via het Wii-winkelkanaal, en om compatibele gegevens (zoals digitale foto's en mp3-bestanden) vanaf andere apparaten over te brengen naar het Wii-systeem.