Op een SD-kaart opslaan
Om op een SD-kaart te kunnen schrijven, dien je een update voor je Wii-systeem te downloaden. Om updates te downloaden, dient je Wii verbonden te zijn met het internet. Klik hier voor meer informatie over systeemupdates voor je Wii.
Via het overeenkomstige icoontje aan de linker onderkant van het Wii-menu heb je toegang tot het SD-kaartmenu. WiiWare- en Virtual Console-spellen kun je direct vanuit dit menu openen, maar je hebt een bepaald aantal vrije blokken in het systeemgeheugen van je Wii nodig om de software te kunnen gebruiken.