Veiligheidsmaatregelen
We weten dat de veiligheid en het welzijn van je kind zeer belangrijk voor je zijn. Hoewel het spelen van videogames over het algemeen een zeer veilige activiteit is, is het een goed idee om geïnformeerd te zijn over de veiligheidsmaatregelen die jij en je gezin dienen te treffen bij het gebruik van het systeem. De Wii introduceert een compleet nieuwe, interactieve manier om videogames te spelen en ervan te genieten. De Wii-afstandsbediening reageert op fysieke bewegingen en biedt daarmee intuïtieve besturingsmogelijkheden voor iedereen. Spelers gaan op in het spel door de echte bewegingen na te doen, die nodig zijn om het personage in beeld te besturen. Als je honkbal speelt, gebruik je dezelfde beweging als wanneer je met een knuppel slaat; in tennis beweeg je hetzelfde als in een echt potje tennis; de bewegingen die je maakt in zwaardgevechten zijn hetzelfde als in echte zwaardgevechten.
Daarom is het belangrijk dat ouders toezicht houden op hun kinderen, om ervoor te zorgen dat ze op de juiste manier spelen. Spelers dienen ieder uur 10 tot 15 minuten te pauzeren, zelfs wanneer ze denken dat het niet nodig is. Als spelers, door de extra fysieke bewegingen, tijdens het spelen vermoeidheid of pijn beginnen te voelen in hun handen, polsen, armen of ogen, of als ze symptomen ervaren als tintelingen, verdoofdheid of stijfheid, dienen ze te stoppen met spelen en enkele uren rust te nemen, alvorens weer verder te spelen.
Het opvolgen van de bovenstaande aanbevelingen helpt een veilige, leuke speelervaring te waarborgen voor jou en je gezin.