Door middel van het verspreiden van kennis, het kweken van bewustzijn en juridische acties doet Nintendo er alles aan om de computerspellenbranche in staat te houden te investeren in de ontwikkeling van nieuwe, interessante spellen en om alle legaal verkochte Nintendo-spellen de kans te geven een succes te worden.
De ontwikkeling van een spel is het resultaat van jaren werk van teams van spelontwikkelaars, tekenaars, animators, muzikanten, motioncapture-experts en anderen. De kosten die makers oplopen voor het ontwikkelen en op de markt brengen van een spel, kunnen aanzienlijk zijn. Piraterij vormt een blijvende bedreiging voor Nintendo's bedrijfsactiviteiten, alsmede voor duizenden spelontwikkelingsbedrijven die eraan werken om unieke, innovatieve spellen uit te brengen voor Nintendo's spelsystemen en voor mobiele apparaten.
We hopen op jouw steun te mogen rekenen op het gebied van bescherming van intellectuele eigendommen en hopen met jouw hulp de wereldwijde piraterij van computerspellen terug te dringen.