Energy consumption of Nintendo Switch family consoles
The average power consumption of the Nintendo Switch console in different states of activity can be found below.
Nintendo Switch family consoles come with multiple power management options, among them the low-power consuming Sleep Mode , and an Auto-Sleep function.
The Auto-Sleep function can help to save energy by reducing the amount of time your Nintendo Switch family console remains in a higher power state, activating after a certain period of inactivity (see here for the default values).
Sleep Mode is a power state that consumes less energy while maintaining some basic functionalities. There are several versions of this low power mode.
You can make use of our repair services even if your Nintendo Switch family console is no longer under warranty. Please note that only Nintendo-authorised repairers can perform the necessary repair diagnostics for Nintendo consoles. Certain components (e.g. the motherboard, LCD/OLED screen, internal battery) are made available only to Nintendo-authorised repairers for the repair of Nintendo Switch family consoles.
It is possible to restore your Nintendo Switch family console to the default factory settings. Typically this means that all data is deleted from the console, and the settings are returned to the original state in which you bought it.