Pokémon Bank
Pokémon Bank* is an application that allows you to connect your Nintendo 3DS family system to your own Internet-based Boxes and store your precious Pokémon there to be withdrawn later. Bring the Pokémon you've been raising with such care with you on your next great adventure! Pokémon Bank is a paid service, with an annual charge for usage.
In Pokémon Bank, you'll have 100 Boxes that can hold 30 Pokémon each, allowing you to store a total of 3,000 Pokémon! Pokémon Bank is a powerful resource for players who like to obtain many different kinds of Pokémon, or for those who like to raise many Pokémon in preparation for battles and competitions. If the worst were to somehow happen and you lost your Game Card, your Pokémon would still be safe and ready to be withdrawn to a new game if they were deposited to Pokémon Bank!
When you download Pokémon Bank, you can also download the free* linked application Poké Transporter! When you insert a Pokémon Black Version, Pokémon White Version, Pokémon Black Version 2, or Pokémon White Version 2 Game Card into your Nintendo 3DS family system, you'll be able to use Poké Transporter to transfer Pokémon from these games into their own online Boxes. Then, you can easily transfer those Pokémon into compatible Pokémon titles using Pokémon Bank!
You may find yourself unable to use Pokémon Bank or Poké Transporter to deposit any Pokémon created illegally by software unauthorised by The Pokémon Company and Nintendo into your online Boxes, or to move these Pokémon between online Boxes.
To find out how to download Pokémon Bank, please visit our How to download section.
Pokémon Bank is a paid service. To learn more, please visit our Service charge information section.
The Pokémon Bank application and service allows you to store your Pokémon on an online server. To ensure that the service stays running worry-free for all of its users, Pokémon Bank is a paid service.