Solve it like a Layton!
The story this time begins with Katrielle setting up the Layton Detective Agency on Chancer Lane, determined to prove her worth and hoping that the exposure will help her to uncover clues regarding her missing father’s whereabouts. Whizzing around London on her trusty bicycle, solving case after unlikely case, Katrielle will become embroiled in a quizzical quest that eventually leads to her unwitting discovery of the Millionaires’ Conspiracy.
However, she’s not alone in her endeavours – a young Gressenheller student by the name of Ernest Greeves joins the agency as her assistant, and the team quickly grows to three when Sherl, a talking dog, becomes Katrielle’s first client and subsequently a trusty sidekick.
Use the Touch Screen to explore your surroundings, speak to characters and discover puzzles, plus hidden Hint Coins that can help out when you’re a pinch. Other special coins hidden in the scenery unlock all sorts of new outfits, so you can give Katrielle dazzling new looks as she cracks cases. Better yet, each outfit comes with one special puzzle!
Puzzles aren’t the only things that London has to offer, though. Uncover collectibles as you explore, or pop back to the Layton Detective Agency office between cases and redecorate it as you like, changing walls, rugs, tables and more. In the Layton Museum, exchange museum points – earned by completing daily puzzles – for memorabilia and build up a fine archive of objects from Katrielle’s famous father’s previous adventures.
When you need a brain break, try your hand at a trio of additional minigames: devise delicious dinners for picky diners, rearrange a shop to sell loads of stock, or lead Sherl out of the pound in as few moves as possible. You can also dip into Case Codas to see side stories that run parallel to your main adventure.
With the most puzzles ever included in a Layton game, a colourful cast of new characters, a hatful of humorous dialogue and an intriguing new storyline, it’s time to say hello to a new heroine and a new era for the Layton series! Will Katrielle and her friends ever be able to find her missing father?