STORY OF SEASONS: Pioneers of Olive Town
Inspired by tales of your grandfather’s pioneering days, pack your bags and leave the hustle and bustle of the city and enjoy the rural life in Olive Town.
You’ll have your work cut out for you: your grandfather’s farm has been reclaimed by nature over the years. So, it’s time to roll up your sleeves and rebuild your grandfather’s dream.
Olive Town - just a stone’s throw away from your farm - is a port town resting gently on the coast of the peninsula. It might be a quiet little town, but it is home to a whole host of unique characters. And while the townsfolk get by well enough in this picturesque seaside locale, a little more tourism never hurt anyone...
The brand-new entry in the STORY OF SEASONS franchise is putting down roots on the Nintendo Switch! This long-awaited entry in the original farm/life simulation offers players more freedom than ever before! Embrace the pioneer spirit to shape the untamed wilderness, discover new animals and produce, and help them flourish on your farm. Customise every inch of your new homestead to impress a new cast of marriage candidates from Olive Town, an aspiring tourist hotspot that grows and thrives along with your farm.
Gather and process materials to fulfill requests and improve Olive Town’s infrastructure, upgrade tools, or commission new outfits and accessories.
Fledgling farmers can rest easy with the return of Seedling Mode and Normal Mode, with a new request system highlighting the fresh features while you lend a hand to the locals! Veteran players ready to create a bustling farm of their own will find the all the core elements of the STORY OF SEASONS series, with new twists on classic gameplay.
Participate in local festivals as the town comes to life with over 200 unique events! Get to know your neighbours better and you may even find love with a special someone among them.