The Year of Luigi
Okay, final question. I’d like each of you involved with Luigi’s Mansion 2 to deliver a message to the players.
As a fan of the previous game and a developer of Luigi’s Mansion 2, I’m very proud of this project accomplished in collaboration with Nintendo. To the fans who have waited patiently for so long, now it’s your turn to enjoy it. We’re looking forward to enjoying multiplayer mode together with people all over the world.
I would encourage people to enjoy playing with Luigi. Of course, I think a lot of people would say it’s fun to play as a hero like Mario, but Luigi is a character much closer to me.
That’s why I think he’s easier to identify with. Luigi’s fear becomes your own fear. That’s a mysterious experience you can only have with Luigi’s Mansion 2, so I hope people will be sure to enjoy that.
Miyamoto-san always asked us if we were enjoying development. The development scene actually had a great atmosphere, so we were able to have a great time as we developed this game. I’m certain that atmosphere is packed into the final product, so I hope people will experience that.And I hope people will be as surprised at the various finer aspects we put into the game as they were when Miyamoto-san appeared in the February edition of Nintendo Direct shouldering the Poltergust 500012. (laughs) 12. In a Luigi’s Mansion 2 Interview with Mr. Miyamoto, which was originally a part of the Nintendo 3DS Direct, Miyamoto-san appeared wearing a vacuum cleaner, which is the Poltergust 5000.
We spent a long time on development, but for that reason, it has a high density of content. So I hope people will enjoy that density.
The original concept was having the real world and an alternate world. In other words, it began with the idea of something like a spirit world existing in the same room. For example, there are common areas between the worlds of light and darkness in Metroid Prime 2: Echoes13 and The Legend of Zelda: A Link to the Past14.13. Metroid Prime 2: Echoes: A first-person shooting game released for the Nintendo GameCube console in November 2004. Players progress with the story of the game by switching back and forth between worlds of light and darkness.14. The Legend of Zelda: A Link to the Past: An action-adventure game released for the Super NES system in September 1992. Link goes on an adventure spanning a world of light and shadow in search of the Triforce.
This game has a quest system, so it’s made with a lot of specific individual missions. You use the same map to play different quests, so we thought it would be boring if you went to the same places over and over but there were never any changes.
If wasn’t the method of passing between two worlds that we had thought of at first, but in the end, I think we were able to put forth a great idea.
Yes. We purposely designed the package with Luigi in a pose as if fearfully peeking in on something.