My name is Alexandre Delattre. I’m Managing Director and Chief Technology Officer at NERD, and I’m also one of the co-founders. I manage the company and orient the research and development of the team.
My name is Jérôme Larrieu. I’m Chief Science Officer and also a co-founder of the company. I do research as well as specialise in low-level optimisations2 and discovering new technologies. I’m one of the main contributors to NERD technologies.2. Low-level optimisation: To improve software speed by using programming languages that are close to the hardware level, which is considered the lowest level.
Chief Science Officer is quite a rare title. Could you explain a little about the position?
Basically, I’m working with Alex to define the strategy for the research and development area inside the company. I’m not working all the time in Paris with all the team, I’m doing development on specific and secret projects for the company. That’s why we had to find a title that was rather strange, or shall I say, specific.
Jérôme taught me a lot of things about research and shared lots of technological knowledge, but when Nintendo acquired Mobiclip he told me that it would be better for me to manage the company because of my communication skills. So even though he’s my mentor, I ended up as his manager.