Could you please explain how NERD is managed by you both? I know that Jérôme isn’t always working here in Paris.
Although Jérôme may not be here, the strange thing is that we are often in agreement before we even speak about a problem. So generally discussions go very quickly without the need to synchronise our thoughts with each other all the time. We are side by side on issues, we just react and exchange half words and quickly get to the point.
I think there is a kind of magic that works between us. Of course we do discuss things, but it’s much quicker than with anyone else I’ve met.
I don’t think it was this strong in the beginning, but we built this relationship and with experience we learned how to make the ideas progress between us. But the company is not composed of just the two of us, so we speak a lot between NERD employees and take time to challenge each other’s ideas in a scientific way, stating the reasons we think they are wrong. We have a lot of “NERD”s here who are very aggressive about their opinions on technology and that helps us to find ways to tackle problems.
So people with different knowledge, experience and perspectives all came together, and what wasn’t possible alone became possible together.
In modern science it’s not possible to have a single person do everything in every area, like Newton20. Engineers from different areas teach each other a lot of things. You may not be able to use what they teach you in your own area, but it gives you ideas on how to improve your plan.20. Sir Isaac Newton, a noted physicist and mathematician who lived from 1643 to 1727 and formulated the laws of motion and universal gravitation, among others.
Ah, so NERD was created by the two of you with your individual strengths in mathematics and programming, and then you were joined by experts from various other areas. And then these engineers could learn from and support each other, and you were able to expand the areas in which your company excels.