It didn’t look promising. We had no idea how to make it work, and it would be hard on the designers.
Yeah. For two-player cooperative play, Luigi comes in, so we would have to double every transformation.
Yeah. I told Tezuka-san repeatedly that we couldn’t do it in the given timeframe.
Yes. There was one made as an experiment, and playing it was just great. Technologically, it wasn’t impossible. It looked like we could do it if we worked at it. I kept saying, “If we’re gonna do this, let’s go all out!”
But I suppose Amano-san and Ishikawa-san were thinking, “Running an experiment and actually perfecting a product are totally different things!”
No. With the previous game, New Super Mario Bros.12 for the Nintendo DS system, they were special stages, but with the Wii game, you could play all the stages of the main game, and we wanted to do the same thing on Nintendo 3DS as on Wii. We decided that if we couldn’t do that, then we would abandon it. 12 New Super Mario Bros.: An action game released for the Nintendo DS system in May 2006 in Japan.
I can see why you said, “I don’t want to do it!” (laughs) What hurdles did you have to cross in achieving two-person gameplay?
In the Wii game, both Mario and Luigi were together on the same screen, and the screen scrolls sideways as if keeping up with the leader.
But for the main stages of this game for Nintendo 3DS, you don’t just go to the right. There are a lot of convoluted stages.
Right. And compared to the Wii version, the area that the screen can show is much smaller.