When I first saw the actual Nintendo 3DS XL, I was struck by how the LCD occupies quite a large area of the entire face. Put a different way, the “picture frames” so to say, of the LCDs are incredibly narrow compared to previous Nintendo hardware.
Of course, when it comes to other types of electric devices, lots of products have even smaller frames, but as for game systems within Nintendo’s standards and conditions, I was impressed at how narrow it is. Today, I really wanted to ask how you did that.
Yes. Speaker size influences frame design, but the first design picture that came to our design team was already such that the same speaker as in Nintendo 3DS wouldn’t fit. (laughs)
As much as possible, we wanted to achieve what was pictured, so we searched for small speakers, and considered moving the speakers to the bottom half. We modified the Nintendo DSi XL and put the speakers by the buttons, and checked how it sounded by listening to the opening theme music from Dragon Quest.
But if the speakers get smaller or sound comes from someplace other than the screen, then the sound may have half the effect.
On a graph of acoustic characteristics, they aren’t exactly identical to the Nintendo 3DS speakers. The speaker size is smaller than that of the ones on Nintendo 3DS so sonically it had a disadvantage. But by fine-tuning the structure and capabilities of the speakers itself, and then optimising the sound with the software, we tried to have them sound like the ones on Nintendo 3DS as closely as possible.
Adding to what we said about the frame, we made the base colour black for everything on Nintendo 3DS in order to accent the stereoscopic 3D. But the screen this time is big enough that the size alone can really immerse you, so we could use colouring besides black.
If you’re concentrating, a screen this big is plenty, even without relying on visual correction by the frame.