Moving on to Tanaka-san, we're finally ready to discuss the Virtual Console. How did you come to work on it?
To be honest, I don't really know! (laughs) One day my boss just told me to head it up.
Working on the Virtual Console wasn't as simple as making a universal emulator for feeding the binary (file data) and knocking them out, right? What exactly do you do?
They're basically the same as before, but when something isn't quite right, we correct it. The Game Boy system made use of the characteristics of its LCD. For example, it would make characters and so on flash to represent them as translucent, but when you do that on the Nintendo 3DS system, it just doesn't work, so we adjust things like that.
When the original programming doesn't result in something that looks like the original, you go in and fix every detail, right? How many titles will be available on the Virtual Console?
There are some modes you added to the Virtual Console out of a playful spirit, aren't there?
Yes. I was born in 1980, so I was part of that generation in which everyone was dying to have a Game Boy system. But I couldn't get my parents to buy me one. (laughs)
Absolutely. So in realising the Virtual Console for the Nintendo 3DS system, I had a longing for certain characteristics. I wanted to recreate the atmosphere of the games as faithfully as possible. For example, the Game Boy system's LCD was a little greenish at first.