Playing just now, I could really tell how comfortable online gameplay is – just like a regular local game. Now I’d like to ask about controls using Wii Remote Plus.
Right. The way Bowling feels won’t change much, but you can enjoy a version with improvements over the previous game.
I’ll ask about the Tennis controls later, but how have the Golf, Baseball and Boxing11 controls changed?11. Golf, Baseball and Boxing: Golf, Baseball and Boxing are scheduled for release after Tennis and Bowling are released on November 7th, 2013.
As for Golf, you use the Wii U GamePad and television screen. First, you place the Wii U GamePad on the floor.
We first announced Wii U at E3 in 201112. We can finally enjoy Golf the way we introduced it through the concept video at that time.12. First announced Wii U at E3 in 2011: E3 (Electronic Entertainment Expo) is a video game trade show held once a year in Los Angeles. The Wii U console was first announced there in 2011. The controls for Golf are introduced in the “Concept Video” section of the Iwata Asks: E3 2011 Special Edition – Wii U.
The ball is displayed on the Wii U GamePad screen by your feet, and the fairway is on the TV screen ahead of you. You look down, look up, look down, look up, look down once more, and then swing. You can play just like you would play as if it was real golf.
Right. So you just looked at the meter on the TV screen as you hit. But this time, if you face the Wii Remote Plus toward the Wii U GamePad by your feet, the head of the club appears on the screen. And if you twist the Wii Remote Plus controller, the club head turns, too. Then, if you hit in that position, you can hit a fade and so forth.
And if you look at the Wii U GamePad in front of your feet, it’s clear at a glance what kind of situation the ball is in – in the rough, the bunker, and so forth.
When you actually play it, after you hit, you look at the screen, like, “How was my shot?!” And if you miss the green, you’re like, “Argh! Oh no!”
At E3 in 2011, when we showed that video we said, “We’re going to make something like this with Wii U,” and now we’re making good on that promise.
That’s right. People will be able to hit the green with Golf soon. As for Baseball, the basic control is swinging the Wii Remote Plus like a bat. The pitcher uses the Wii U GamePad.