Can you solve the mystery of Hotel Dusk?
Back in June 2005, little-known development studio Cing Inc. surprised the early adopters of Nintendo DS with a charming adventure that single-handedly gave the double-screened console a raison d'être . Like a brazen child testing the boundaries of its environment, Another Code: Two Memories examined every single feature its host platform had on offer and ran with it, revitalising the dormant genre of point-and-click adventures in the process.
Almost two years later, Cing Inc. is once more set to underline exactly what makes Nintendo DS different, and proudly presents the interactive mystery novel Hotel Dusk: Room 215.
The player's character (and the story's protagonist) is Kyle Hyde, a gruff ex-cop with a past who turns up on the doorstep of the eponymous hotel, entering a night full of mystery and suspense as he attempts to solve the mysteries of the place and the colourful cast of characters wandering its hallways.
As you would with a regular novel, you hold the DS sideways when playing Hotel Dusk. Conversations between Kyle and the rest of the vividly animated cast are spread over both screens, granting the game a certain comic book shine as you use the stylus to tap through conversations and advance the plot.