15 December 2008. Nintendo’s New Year resolution for 2009 is to deliver an exciting and diverse range of titles suitable for all tastes on both Nintendo DS and Wii, from great new mystery games and a brand new active health game to new slants on old favourites.
From February 20th, users can put a spring in their step and get in tune with their personal walking routine, with the exciting release of Walk with me! Do you know your walking routine? Everyone knows that walking is an essential part of a balanced and healthy lifestyle and this unique new Nintendo DS software will help players find out if they’re really active enough with the help of two Activity Meters that come bundled as part of the software.
By using an Activity Meter, which is a specially designed pedometer, to count steps minute-by-minute, players can record up to a week’s worth of life rhythm data and set targets for walking routines. Players can compare results with up to four friends, family members or even the pet dog and can also rank themselves against the rest of the world with this fun new Nintendo DS software. Walk with me! also allows players to use their Mii characters for the first time on their Nintendo DS - transfer them over from Wii or create new ones in Walk with me!
Also available in February is Mystery Case Files: Millionheir, a simple and gripping observation game designed exclusively for Nintendo DS. Mystery Case Files: MillionHeir combines a fun and intriguing mystery storyline with seek-and-solve gameplay to create an adventure that can be enjoyed by everyone. It can also be played with or against others through the competitive and co-op multiplayer modes.
Wii follows the trend of its handheld partner with a great line-up ahead in 2009! As the new year draws close, Nintendo is getting ready to deliver classic games Pikmin and Mario Power Tennis, now presented in Widescreen, to Wii in the NEW PLAY CONTROL! series of games. Originally released on the Nintendo GameCube, the games utilise new play controls which provide a fresh twist to the gameplay. The Wii versions provide fun and engaging entertainment to those who played the games originally, as well as providing a whole new experience to those who are just about to discover them!
Originally released on Nintendo GameCube across Europe in 2002, Pikmin enters the world of the strangely co-operative Pikmin creatures as they help Captain Olimar on his galactic quest to rebuild his spaceship. The NEW PLAY CONTROL! version utilises Wii Controls for a fast and fluid gameplay experience. Using both the Wii Remote and Nunchuk, with predominant use of the Pointer System for quick strategic moves, the joy of Pikmin can now be experienced by a whole new set of gamers.
Mario Power Tennis is a fun-filled game that's suitable for players of any age. Players wave the Wii Remote to execute forehand and backhand shots and direct the ball toward the left or right side of the court, creating topspin, slice spin and special move effects.