Our Virtual Console Hanabi Festival is back – with a new line-up of classic games available for the first time in Europe!
Hanabi Festival is named after the Japanese holiday season famous for its firework displays, which typically takes place during the summer. And we've got an explosive collection of games to light up your Wii console in July!
If you missed the previous Hanabi Festivals, all of those games are still available, such as Super Mario Bros.: The Lost Levels, Sin And Punishment, Super Mario RPG and many more!
Please note that some Hanabi Festival games include a small amount of Japanese text but can be enjoyed without knowledge of the language.
Blast back to the golden age of shoot 'em ups as the classic Gradius returns, exclusive to WiiWare! This brand new title features retro graphics and fan-favourite enemies and weapons, along with a Nintendo Wi-Fi Connection leaderboard for sharing your scores with the world!
Take a history lesson with a difference, as you journey through the six ages of video games with Kubi the Bit Boy from 4-bit pixel mazes to 128-bit 3D worlds. You can even have a friend join in the fun with the cooperative two-player mode!
Take command of a loyal band of freedom fighters as you embark on an epic journey to rid the land of an evil empire! This game was previously available only in Japan and North America.
For the first time outside of Japan, you can experience this action-platformer from GAME FREAK, creators of Pokémon. Harness the powers of electricity to defeat the wicked Dr Waruyama!
Brain Challenge is your personal cerebral coach. Stimulate your grey matter with fun exercises that also relieve stress and combat boredom. Plus, you can also use the Nintendo DSi Camera to personalise the software with your own photos!
Turn your Nintendo DSi into a desktop clock or alarm, complete with NES-style Super Mario Bros. visuals and music, or use your own saved sounds from Nintendo DSi Sound. You can even make Mario jump and collect coins!
Mario makes maths fun! This full-featured calculator has a Super Mario Bros. theme and also includes a handy unit converter for converting between many common measurements like length, speed and temperature.