Keynote Details Nintendo DSi News prior to Launch
Video game developers now have expanded opportunities given that worldwide shipments for the Wii system surpass 50 million units and worldwide shipments for the Nintendo DS franchise are at more than 100 million units. Iwata said, “It is in the power of game developers to invent things that gamers have never seen – or even imagined – before.”
Nintendo also noted several key initiatives that are on the way for consumers, some of which are available at the Nintendo GDC booth.