15th October 2010: Get ready for the launch of a smashing new game from Nintendo – FlingSmash, a unique game from Artoon that combines the hands-on fun of tennis with the non-stop action of pinball, launching across Europe for Wii on 19th November 2010. The software also comes bundled with the new Wii Remote Plus controller.
When the tropical Suthon Island is invaded by the evil Omminus, our ball-shaped hero, Zip, is summoned to save the day. Adding to all the excitement, FlingSmash will come bundled with the new Wii Remote Plus, a Wii Remote with built-in Wii MotionPlus functionality. This addition mirrors your exact movements while you play, allowing greater accuracy as you fling Zip at targets to smash your way across eight colourful worlds. From sandy beaches to lush tropical treetops and even underwater grottos, there is so much for you and Zip to explore.
The game is a classic action sidescroller in which you fling Zip at particular angles to smash objects, such as enemies or bricks, or travel down corridors. Left handed players can flip the game and position Zip on the left side of the screen – scrolling left to right.
As you progress through the levels, Zip transforms into different ball types, each offering a unique challenge. Zip might be shrunk down, fattened up or turned into a heavy steel ball which requires a huge fling to get him moving through the levels. In other levels, the action is turned on its head as you scroll vertically instead of horizontally.
You need to collect at least three of the five medallions hidden in each level in order to advance to the next stage and earn as many points as possible by smashing blocks along the way.
You and a friend can team up using an additional Wii Remote Plus (or Wii Remote with Wii MotionPlus accessory) with the second player controlling Zip’s adorable friend, Pip. There are also eight unlockable minigames and eight extra levels to discover - all playable by one or two players.
Use the Wii Remote Plus like a racket and watch Zip bounce around like a pinball to smash through oncoming barriers and enemies in this action-packed sidescroller, launching on Wii on 19th November 2010.