Can you control a Kirby Mass Attack?
When an evildoer with a magic cane appears one day, he uses his powers to split Kirby into ten pieces. In order to restore Kirby to his original form, you set off on a colourful, side-scrolling adventure, taking charge of up to ten Kirby at once to defeat enemies and solve inventive puzzles along the way.
As you journey on your quest you’ll need to keep fully stocked up on fruit – the more you eat the more points you collect and more Kirby you create, giving you extra help on the mission. When you have more Kirby on hand, enemies are simpler to defeat, objects easier to move and puzzles less tricky to solve, so make sure you keep your eyes peeled for fruity treats. Some challenges also require assistance from a certain number of Kirby so don’t let your numbers get too low.
In order to coordinate your attacks and use the Kirby to solve puzzles and hunt for treasure, the game is fully controlled with the stylus and Touch Screen. With a double tap, the mass of Kirby will dash towards the point and a flick of the stylus will make them jump, breaking objects if they get enough momentum. The Kirby will automatically attack enemies if set upon them en masse and when you hold your stylus on the Touch Screen, a star will appear which allows you to move the Kirby as a group by drawing a line.
The Kirby aren’t invincible though. If they suffer damage, they will turn blue to show they’re wounded. In order to heal them, pass them through special rings on each level or if they are hit again, they will turn into angels and start flying away. You can help them though, by commanding your Kirby to jump up and pull down the angels to save them before they float away.
Throughout the game there are a number of additional challenges to put you through your paces. By collecting medals hidden throughout the various stages, you can unlock a wide variety of additional mini-games, each with its own distinctive challenge. From counting the number of Kirby on the screen within a time limit, to pinball, shooting and much more, you’ll find hours of Kirby fun.
Gather your troupe of Kirby and launch a mass attack on your enemies when Kirby Mass Attack launches across Europe on 28th October 2011 for the Nintendo DS family of portable systems and Nintendo 3DS.
Don’t forget that Kirby is also the latest star of the small screen as part of his own dedicated TV Channel! The Kirby TV Channel is available on Wii as a free download and will feature TV shows starring Kirby, the legendary Star Warrior, as he battles King Dedede in Dream Land. The channel which launched on 23rd June 2011 allows you to view over 50 Kirby episodes that are updated twice a week over a six month period. Make sure you keep tuning in as The Kirby TV Channel is the best place to help you to keep up to date with Kirby and his friends’ fun adventures in Dream Land.