If giving your abode the Midas touch sounds like interior design heaven, pay attention! 2011 is a golden year for Animal Crossing: Let's Go to the City: every month this year you can get your mitts on an exclusive new item of Golden Series furniture.
While it may look exceedingly gilty, this statue's a golden boy, through and through! July's offering will bring a million dollar man - or perhaps a million Bell fella - to your room, as you add the totem pole-style effigy of a golden man to your collection! The impressive stature of this statue is only surpassed by the Aztec engravings forming his assertive expression and jaunty pose - or perhaps by the fountain of flame which gouts from his no-nonsense noggin. Nothing brings an exquisite addition to your amassed Golden Series artefacts quite like the blazing wig of the golden man!
Items in the Golden Series cannot be bought, nabbed or grabbed from anywhere else, so if the golden man sounds like something you can’t live without, you’ll be glad to know there’s an easy way to add it to your collection.
All you have to do to get your hands on the golden man is make sure you bump into your friendly postman, Pete, between July 1st and 30th. Speaking to Pete between this period is the only way to get the golden man, so keep a look out for your neighbourhood postman!
If you have your Wii connected to the Internet, you’re well on your way to receiving your golden man. Read the tutorial below to find out how you can ensure this exclusive gift makes it to your mailbox.
Note: The golden man won’t count in your favour when it comes to having your home assessed by the good people at the Happy Room Academy.