June 7th Nintendo 3DS system update adds Internet Browser, online store and Pokédex 3D
Other capabilities that go live with the system update include a free Internet browser which has the capability to show 3D images on sites specifically designed to show 3D images. The browser can also be used during gameplay. Users can stop their Nintendo 3DS game and go to the browser by pressing the Home Button and then resume their game when they are finished browsing. People can also use the browser to download 3D pictures from the Internet or upload pictures they have taken with the Nintendo 3DS cameras.
The system update also gives users the ability to receive SpotPass content from supported public WiFi hotspots across Europe and, in the near future, users will be able to download a free application for a short-form video service that will enable them to view specially selected video content, including 3D movie trailers, comedy clips and music videos automatically received using the SpotPass feature.
To perform the recommended system update, Nintendo 3DS users can simply start the “System Settings” from the Home Menu, select “Other Settings” and scroll the page right to select “System Update“.
For more information on Nintendo 3DS please visit the official Nintendo 3DS website.