4th May 2011 - With the summer holidays edging closer into view, Nintendo today announced the launch of a new range of software titles that are light on the wallet and heavy on fun. The Nintendo Selects range, launching on 20th May 2011, is a value for money selection of popular Wii game titles for all the family.
What’s more, Nintendo will also launch a new entry level Mario Kart Wii Pack on the same day. The new pack will contain a white Wii console, Wii Remote Plus, Nunchuk, Wii Wheel and a copy of Mario Kart Wii.
Nintendo has also announced that on 20th May 2011 it will be reducing the trade price of its existing Wii Sports Resort Pack, which includes a black Wii console, Wii Remote Plus, Nunchuk and a copy of Wii Sports and Wii Sports Resort on one disc.
Wii Sports originally gripped the globe when Wii was launched, but remains every bit as entertaining today! Wii Sports offers five distinct sporting experiences in the shape of Tennis, Bowling, Golf, Boxing and Baseball - each using the Wii Remote in a different way to provide a natural, intuitive and realistic feel. Warm up and throw yourself into the action with the hit sports game that will have you on your feet and having fun faster than you can swing a tennis racquet.
With over 200 lightening-quick microgames and controls that will have you waving, flapping and jumping around, WarioWare: Smooth Moves takes interactive gaming to a new level. All you need is a Wii Remote and your best moves to be the champ. With hundreds of microgames and with the help of the Wii Remote, you will swing, spin and squat your way to victory.
Mario takes to the soccer pitch in Mario Strikers Charged Football, bringing his own unique 'fighting football' style to Wii. In this follow-up to Mario Smash Football, you use the skills provided by the Wii Remote and Nunchuk controller to win the ball, score unstoppable goals and take control of the goalkeeper to perform spectacular saves.
In Animal Crossing: Let’s Go to the City you can while away the day chatting with friends, be a workaholic or figure out a pace of life to suit somewhere in-between. Try your hand at fishing, plant trees and flowers, discover artifacts from ancient worlds, gaze at the stars, decorate your home, see a hit show or make a name for yourself as an auction-house entrepreneur. It’s all up to you!
For hours of great value entertainment for all the family, look out for the Nintendo Selects range and Mario Kart Wii Pack when they launch across Europe on 20th May 2011.