Nintendo has today announced a global change in the trade pricing policy of Nintendo 3DS. In Europe, this will be applicable from August 12th.
There have been times in the past when we, Nintendo, have marked down the trade prices for our video game machines a certain amount of time after launch to further accelerate adoption of the hardware, but never in Nintendo’s history have we dropped a system’s trade price so significantly less than 6 months after launch.
We are aware this may cause you, the loyal fans who supported Nintendo 3DS from the beginning, to lose trust in us, and this is not our intention in any way.