“The Legend of Zelda series is famous for its beautiful music and we are thrilled to celebrate 25 years of memorable soundtracks from this iconic series by letting a symphony orchestra bring this music to life,” said Laurent Fischer, Managing Director of Marketing & PR for Nintendo of Europe. “The symphony orchestra concert in London will allow fans from across Europe to come together and show their love for all things Zelda while enjoying a truly unique performance and experience.”
A 70-piece orchestra will be joined by a choir to perform new arrangements of a variety of songs from the series’ 25-year history. The concerts will be produced by Jason Michael Paul, Inc., the producers of PLAY! A Video Game Symphony, which has toured the world performing music from video games.
“The Legend of Zelda 25th Anniversary Symphony Concert Tour brings one of the video game industry’s most exciting and enduring franchises to the concert hall and presents what we feel is the definitive concert experience for the series,” said executive producer Jason Michael Paul. “It’s an event that fans and music aficionados won’t want to miss.”