Nintendo’s upcoming Wii U console features controller with 6.2-inch screen
“Wii U redefines the structure of home entertainment by fundamentally changing how the TV, the game console and the Internet function and interact together,” said Nintendo President Satoru Iwata. “The experience enabled by Wii U and the new controller takes players deeper into their games, while reaching out wider than ever before to be inviting to all kinds of gamers.”
Nintendo also announced a huge line-up of upcoming new and fan-favourite franchise games, many of which are playable on the E3 Expo show floor.
Nintendo kicked off its E3 Expo Presentation by announcing a number of initiatives to celebrate the 25th Anniversary of The Legend of Zelda. A remastered 3D version of The Legend of Zelda: Ocarina of Time launches for Nintendo 3DS on June 17, while Wii owners will see the arrival of The Legend of Zelda: Skyward Sword later in 2011. Additionally, Nintendo announced a tour of orchestral concerts featuring music from the beloved franchise. Additional commemorative activities will be announced at a later date.