Pokémon Black Version 2 and Pokémon White Version 2 bring players back to the Unova Region two years after the events of Pokémon Black Version and Pokémon White Version. There are many new areas to discover, and changes to familiar places for you to explore. One new area is Virbank City, home to Pokéstar Studios. Players will be able to visit Pokéstar Studios and star in their own movie with their favourite Pokémon. The movie a player creates premieres at the in-game theatre, where the audience gives it a rating. Movies are rated based on script choices and battle move sequences, and, players can even create sequels to existing movies. There are many movie genres to choose from, including romantic comedy and horror.
Pokémon Black Version 2 and Pokémon White Version 2 will also give fans of the original games a chance to catch up with some familiar friends. In this game, Cheren and Bianca return two years after the events of Pokémon Black Version and Pokémon White Version, and a lot has changed. Bianca is now the assistant to Professor Juniper, helping her with Pokémon research and Cheren is now a Gym Leader and a teacher at a school in Aspertia City - the starting location for this adventure.
In Pokémon Black Version 2 and Pokémon White Version 2, players will also be able to catch some of the Pokémon from outside the Unova region - such as Eevee, Riolu, Tyranitar, Arcanine and Mareep - right from the start of the game. If they are playing on Nintendo 3DS, players can also transfer Pokémon they have caught with the Pokémon Dream Radar into their Pokémon Black Version 2 and Pokémon White Version 2 games (visible in 2D only). Pokémon Dream Radar lets players use several different features of the Nintendo 3DS system, including the Nintendo 3DS cameras, motion control and Augmented Reality technology, to discover and catch Pokémon by moving their Nintendo 3DS. The game includes hard-to-find Pokémon such as the new Therian Formes of Legendary Pokémon Tornadus, Thundurus, and Landorus.