Nintendo gives players the chance to get fit for free with Wii Fit U for 31 days
"Wii Fit U turns fitness into a fun, family experience," said Laurent Fischer, Managing Director European Marketing & PR at Nintendo. "With this special offer, as well as new titles like Wii Party U, Wii Karaoke U by JOYSOUND and SUPER MARIO 3D WORLD launching this year, it's the perfect time for families to experience the unique value and variety that owning a Wii U console can offer."
The Fit Meter accessory is much more than a pedometer – it’s an activity meter that tracks a wide range of everyday activity. It records not only the number of steps a user has taken, but it also takes into account the intensity of those steps – was the user running or walking? The Fit Meter also measures altitude, so wearers get credit for climbing stairs or walking uphill. All of these data points combined provide users with an accurate overview of their day’s activity, including a detailed calculation of the number of calories they burned. This data can then be transferred wirelessly to Wii Fit U via the Wii U GamePad with just a touch of a button. The Fit Meter transforms users’ everyday lives into workouts, encouraging them to get active and stay active.
Wii Fit U features many of the strength training, yoga and fun fitness games that have made the Wii Fit series so popular. Plus, there are new games that combine the Wii Balance Board and Wii U GamePad, including new dance routines such as hip-hop, locking and salsa that work out various parts of the body through simple dance moves. The game also gives players more ways to create their own custom workout routines. Users can also create or join a Miiverse Gym Community to share tips and support with other Wii Fit U users who have similar goals. Or people can create closed communities made up exclusively of their friends. The communities will help people stay motivated by giving them a venue to discuss their fitness progress with others.
The five beloved sports from the original Wii Sports – bowling, tennis, baseball, boxing and golf – are making a dramatic and competitive return on Wii U. The games are being released individually as downloads featuring HD graphics, enhanced controls via Wii MotionPlus technology, as well as a much-requested online multiplayer versus mode, so users with broadband Internet access can face off against competitors online. And that’s where the “Club” part of Wii Sports Club comes into play. Players will be registered to regional clubs and will be able to interact with one another via Miiverse during matches. People will be able to play casually against members of their own club, or take on members of rival clubs to increase their club rankings.