2nd April 2014 – A magical tale of a giant Dreamstalk and the kidnapping of a king awaits on 16th May when Kirby: Triple Deluxe releases for Nintendo 3DS family systems. In order to mark the imminent return to action for this famous pink hero, Nintendo has today revealed a new colourway to its Nintendo 2DS stable in the form of Nintendo 2DS Pink + White*, giving fans the choice to represent the Kirby colours when gaming on the go.
Nintendo 2DS Pink + White will launch on the same day as Kirby: Triple Deluxe, 16th May, and in true Kirby style, presents itself in an eye-catching pink design, complete with a white stripe across the side and back of the system. Also accompanying the release of Nintendo 2DS Pink + White will be a new silver Nintendo 2DS Carrying Case, available for purchase separately from 16th May.
Similarly ideal for both novice and experienced gamers alike, Kirby: Triple Deluxe provides a platforming experience full of colourful landscapes and enemies big and small for Kirby to inhale, including certain foes which he can suck up and then copy their unique abilities! Whether adopting an ability such as the Circus or the Bell, 25 different Copy Abilities found in the game allow players to dress up Kirby in all manner of different looks, with each ability possessing its own special powers and unusual combination moves. One particularly magical new ability of Kirby’s is the Hypernova, acquired after finding and gobbling up a Miracle Fruit within a level. A temporarily powered-up version of his usual inhale ability, the Hypernova allows Kirby to suck up huge obstacles and even entire sections of a level that lie in his way.
Aside from playing as Kirby and unravelling the mystery of the Dreamstalk and the kidnapping of King Dedede by a shadowy being, players can discover more than 250 Key Chains in-game, many of which pay homage to the Kirby series, and which can be exchanged with friends via StreetPass encounters. In addition, game modes in Kirby: Triple Deluxe such as Dedede’s Drum Dash add an extra dimension to the Kirby-themed action. As King Dedede, players are tasked with taking on rhythm-based time trials set against the tune of iconic music from the Kirby franchise. Meanwhile for fans of fun multiplayer action, Kirby Fighters is a competitive battle mode that can be enjoyed as a single-player experience or via the Nintendo 3DS family systems’ Download Play feature**, enabling up to four friends to play together, and requiring only one player to own a copy of the game to make it happen!
Nintendo 2DS goes pink on 16th May when Nintendo 2DS Pink + White releases on the same day as Kirby’s new adventure in Kirby: Triple Deluxe, exclusive to Nintendo 3DS family systems.