27th July, 2015 – To celebrate the launch of Animal Crossing: Happy Home Designer for Nintendo 3DS family systems on 2nd October, Nintendo of Europe is launching a range of new products – including all-new hardware bundles – to give fans of the series and new players alike a variety of options to enjoy a one-of-a-kind handheld gaming experience like only Nintendo offers.
From 2nd October, Animal Crossing fans with a penchant for interior or exterior design can go all out with Animal Crossing: Happy Home Designer for Nintendo 3DS family systems. Join the Nook’s Homes family business and make hundreds of your favourite animals happy by designing their dream home – some might even ask you to spruce up their garden! Go beyond home décor and try your hand at bigger projects like a school or a café, and assign unexpected roles to some of your favourite animal friends.
Owners of New Nintendo 3DS or New Nintendo 3DS XL systems can tap the amiibo card to the NFC area on the bottom screen, while owners of original Nintendo 3DS, Nintendo 3DS XL or Nintendo 2DS systems can purchase the NFC Reader/Writer accessory to enjoy amiibo functionality in compatible software.
Whether you’re new to the Nintendo 3DS experience or an existing system owner, the perfect bundle for Animal Crossing: Happy Home Designer for you is available from 2nd October.