Extreme Exorcism from Ripstone: In this paranormal Wii U platformer, every move players make comes back to haunt them. After each round players survive, a ghost will appear to mimic their every move from the round before. The longer a player survives, the more extreme the game becomes. The game offers 20 ghostbusting weapons, 50 challenges and co-op or deathmatch battles for up to four friends. The full game is scheduled to launch in Q3.
Freedom Planet from GalaxyTrail Games: Players fight their way across the celestial world of Avalice, where cats are green, motorcycles drive up walls and monster girls do most of the butt kicking. This cartoony, combat-based platform Wii U adventure pits a spunky dragonoid and her friends against an alien attack force. The full game is scheduled to launch in August.
Lovely Planet from tinybuild and QUICKTEQUILA: This first-person shooter gun ballet for Wii U is set in a cutesy abstract world. Players jump and shoot their way through five worlds full of treacherous enemies with your trusty semi-automatic. The game offers a hundred levels to master and five worlds to discover, with multiple secrets hidden deep within each world. The full game is scheduled to launch in December.
RIVE from Two Tribes: This metal wrecking, robot hacking Wii U shooter combines old-school gaming values in a new-school execution. With intense 360-degree shooting and platforming action, players learn to alter the behaviour of their robotic enemies by collecting and uploading hacks. The full game is scheduled to launch in November.
Soul Axiom from Wales Interactive: More than 40 unique locations await in this first-person sci-fi Wii U adventure. The game is a psychological thriller with exploration and puzzle elements. Players interact with cryptic logic puzzles, make psychological decisions and explore memories to unlock the secrets of their identity. The full game is scheduled to launch in Q4.
Typoman from Headup Games: Change Words, Change Worlds! Typoman is a two-dimensional puzzle platformer distinguished by a unique game world. Be the HERO and set out on the journey to become whole and gain the powers you need to defeat the giant, evil demon that rules the world you are trapped in. The full game is scheduled to launch in Q3.