Free Splatoon demo for Wii U available on Saturday 23rd May!
15th May 2015 – The free Splatoon Global Testfire demo event is back for an encore! Whether you missed the first round or simply want to whet your tentacles again, join your fellow Inklings around the world on Saturday 23rd May at 23:00 (UK time) as you head online for some ink-spraying, turf-claiming action, ahead of the launch of Splatoon on 29th May.
Splatoon is a wild new game from Nintendo that combines the creative and family-friendly fun Nintendo is known for with ink-spraying, turf-claiming action. Just like Mario Kart changed the way family and friends play racing games together, Splatoon welcomes players of all ages and skill levels to the world of the action shooter.
In the game, players take on the role of the Inklings, customisable characters that can transform into squids at the touch of a button. After splatting opponents and covering a level with colourful ink, players can transform into squids and swim quickly through their own ink or use it to take cover and hide from enemies.
For more information on Splatoon, please visit the Splatoon website and stay tuned to the official Splatoon Facebook page for ongoing updates.