22nd October, 2015 – Coming exclusively to Wii U in Europe on November 20th, Mario Tennis: Ultra Smash offers brand new fun for court competitors, including the ability to team up with amiibo. Supported amiibo* can be your partner in online doubles matches**, or join you to battle strong computer-controlled opponents in the offline Knockout Challenge mode. The more matches your amiibo plays, the more experience it’ll gain, becoming a uniquely powerful team-mate as its abilities increase over time.
New faces like Rosalina also hit the courts, along with returning characters like Luigi, Waluigi, Boo and more for tennis with a distinct Mushroom Kingdom twist. On top of standard shots like topspin, lobs, slices and more, the new Ultra Smash move sees characters leap high into the air and smash the ball down to devastating effect. Adept tennis tacticians can also gain the advantage by hitting the right shot while standing in the coloured Chance Areas that occasionally appear, unleashing super-strong smashes or bamboozling slices to flummox adversaries on the other side of the net.
Using a combination of controllers including the Wii U GamePad, Wii Remote, Wii U Pro Controller and Classic Controller Pro, up to four players can get together in supported modes for lively tennis battles. And with a choice of camera angles, there’ll be no more defeats blamed on having to play on the far side of the court – the TV and GamePad screen can each show a different end of the court, so both teams will always have the perfect view.