27th October, 2015 – On November 5th, a free software update for Super Mario Maker will bring new content to the hit title for Wii U, including the ability to add mid-level checkpoints to courses, and additional Course World categories highlighting new levels from Nintendo and partner creators outside Nintendo. More than 3.3 million courses are now available to play globally, and these new features add even more ways to play and create in the game than ever before.
With the addition of mid-level checkpoints, users now have the option to add up to two flags to their courses, allowing players to resume from the furthest checkpoint passed if they lose a life – rather than having to start over at the beginning of the course. Players can choose to edit and re-upload their own courses, or create new courses from scratch using this feature.
Following the update, players can also insert power-ups that are dependent on Mario’s status. For example, by attaching a Super Mushroom to a Fire Flower and placing it inside a block, Mario will receive the Super Mushroom when he is small, and the Fire Flower when he is large.
New Event Courses will be globally available and will be added to the listing on an ongoing basis, some of which may even feature new Mystery Mushroom transformations. Additionally, a new Official Makers section in Course World will be added after downloading the update, featuring specially selected courses, including some created by Nintendo.
Last but not least, New Nintendo 3DS owners will be able to display their love for Super Mario Maker with a brand new set of cover plates for their handheld system, coming to shops on November 27th.
The free software update for Super Mario Maker on Wii U is planned to go live on November 5th. For more information about Super Mario Maker, please visit our official Super Mario Maker website.