See the latest info about Paper Mario: Color Splash for Wii U!
Paper Mario: Color Splash for Wii U was showcased as part of Nintendo Treehouse: Live at E3 as part of Nintendo’s E3* coverage!
This is the latest title in the Paper Mario series, in which Mario and the world around him is made entirely of thin paper! Let’s take a look at what was shown during the Treehouse: Live at E3 session.
In this title, Mario’s adventure begins under mysterious circumstances, as he has to find out why the Toads have lost their colour. They’ve gone completely blank!
Mario and his friends set off to Prism Island, which is suffering from a loss of colour. That’s where they meet Huey, a new paint can-like partner who will accompany them on this journey.
Mario and Huey must work together to collect the lost Paint Stars and figure out why colour is missing.
The first thing introduced during Treehouse: Live at E3 was Bloo Bay Beach. On this beach – which, like the rest of the world, is made completely of paper – an Oceanfest is being held by Toads.
Battles are based around cards. It’s important to plan and choose when to play which Battle Card!
For example, with a Jump card you can kick away Koopa Troopas in shell form, or you can use a Hammer card to deal damage to a group when multiple enemies are close to each other.
On top of that, this time you can also use Enemy Cards to have Bowser's troops join the fight on Mario’s side.
The game also features Action Commands, where you have to press the buttons on the Wii U GamePad at the right time in the middle of battle. If you’re successful, you can show off your skills by dealing more damage to the enemies, or block their attacks!
One of these Toads has the key Mario needs to move forward. Finding out which one has it is going to be tricky!