In 2017, we plan to close the Nintendo DSi Shop, which has been available on the Nintendo DSi and Nintendo DSi XL systems since 2009. We sincerely thank our loyal customers for supporting the Nintendo DSi Shop, and wish to ensure they can continue to enjoy Nintendo DSiWare.
If you have Nintendo DSi Points to spend, Nintendo DSiWare you want to re-download or Nintendo DSiWare you’d like to transfer from a Nintendo DSi/Nintendo DSi XL system to a Nintendo 3DS family system, you may want to do so at your earliest convenience, while the service is still available.
You can still add Nintendo DSi Points until September 30th 2016 and purchase content in the Nintendo DSi Shop until March 31st 2017. Please be aware that the ability to re-download Nintendo DSiWare games will stop at some point. More details will be available soon.
When will all Nintendo DSi Shop services (including the ability to re-download) be terminated?
You may continue to play the software you have downloaded as long as you do not delete your Nintendo DSi Shop Account.
You can also transfer your Nintendo DSi content to a Nintendo 3DS family system and continue playing it there. To learn more, click here.
If you transfer your content to a newer system in the Nintendo 3DS family, you can continue to access and re-download it there as well. To learn more, click here.
You may want to use any remaining Nintendo DSi points you might have before the purchase function in Nintendo DSi Shop is closed on March 31st 2017.
For now you can continue to purchase and redeem Nintendo DSi points in the Nintendo DSi Shop as normal, but you may want to spend any unused Nintendo DSi points before the purchase function in Nintendo DSi Shop is closed on March 31st 2017. More details will be announced in the near future.
For now, it is still possible to redeem Nintendo Points Cards in the Nintendo DSi Shop until that functionality ends on September 30th 2016. You may also redeem them in the Wii Shop on either a Wii or Wii U console (in Wii mode).