The Legend of Zelda for Wii U will be playable for the first time at E3
5th May, 2016 – Nintendo will transform its booth at the E3 video game trade show next month in Los Angeles to immerse fans in the world of the newest game in The Legend of Zelda franchise – playable for the first time ever at the show. To ensure attendees are able to truly experience the freedom of exploration the game offers, The Legend of Zelda for Wii U will be Nintendo’s focus of the show this year, and will be the only playable game in Nintendo’s booth via extended demos.
Nintendo’s kick-off to the E3 show happens at 17:00 UK time on Tuesday 14th June, when Nintendo of America President and COO Reggie Fils-Aime introduces Nintendo Treehouse: Live, which will be dedicated to a day of live-streamed gameplay of The Legend of Zelda. This will be the world’s first in-depth look at the game, which will also include commentaries by Nintendo developers. The Legend of Zelda gameplay will be streamed from the E3 show floor via Nintendo's Twitch channel and will include game coverage, behind-the-scenes info, and plenty of fun.
Series Producer Eiji Aonuma has said that this new instalment in The Legend of Zelda franchise will be a clean break from the conventions of previous games, removing boundaries that forced players to follow a set path and introducing new gameplay that has not been experienced in previous games in the series.