25th November, 2016 – Pack your cares away and escape into a world of fun and friendship in Animal Crossing: New Leaf - Welcome amiibo for Nintendo 3DS family systems, available across Europe from today. This new packaged version of the game incorporates the recently released Welcome amiibo update, which adds amiibo functionality, the new campground area, two action-packed additional games and a wealth of new items for players to decorate their homes with.
A well-loved franchise with over 27 million units sold worldwide, Animal Crossing invites players to take up residence in an idyllic village, whiling away blissful hours with activities such as fishing, bug-catching and home decoration – not to mention becoming pals with a colourful cast of friendly animal neighbours they live alongside. With global sales of over 10 million units, Animal Crossing: New Leaf is a fan-favourite title on Nintendo 3DS family systems, and allows the player to become mayor of his or her town and engage in creative features such as public works projects to improve the lives of residents in town, while of course maintaining the stress-free, relaxing gameplay that is the series’ hallmark.
With new items, locations and an abundance of new features, newcomers to Animal Crossing have the perfect chance to enjoy the peaceful town life in the new packaged version of Animal Crossing: New Leaf - Welcome amiibo, out now at retail locations across Europe.